Jeugdcursus

Ben je 10 jaar of ouder, en heb je een zwemdiploma?  Kom ook kanovaren bij onze vereniging!

Kom kanovaren!

Voor jongeren van 10 tot en met 18 jaar  organiseren we een kano cursus en kun je deelnemen aan kanopolo training

Voor de beginnende kanovaarder starten we een jeugd-kanocursus. In 4 lessen leren de jongeren alle facetten van het kanovaren. Het belangrijkste doel tijdens de cursus is genieten van het buitensporten!

De begeleiding van de cursus is in handen van ervaren kanovaarders. Zij worden wekelijks geassisteerd door verschillende (jongere) kanovaarders. Alle begeleiders boven de 18 jaar beschikken over een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Heb je na de cursus de smaak te pakken, dan kun je  lid worden en meedoen met kanopolo training of als je wat meer kracht en conditie hebt meedoen met het toervaren.

De kanocursus voor de jeugd begint als de meeste (team)sporten stoppen en het kanoseizoen loopt van eind april tot oktober. Een kano, peddel en zwemvest zijn te leen bij de kanovereniging.

Wat leer je tijdens de Jeugd-cursus?

Voorop staat het samen plezier hebben en genieten van het kanovaren. De lessen bieden we aan in spelvorm, steeds met aandacht voor verschillende vaardigheden van het kanovaren

Jeugd-Kanocursus (4 avonden)* € 50

*De kosten zijn inclusief het gebruik van het verenigingsmateriaal.

Betaling kan alleen door overmaking op giro NL05 INGB 0007 7083 26 ten name van Kano Vereniging Waterwolf. Als de betaling is ontvangen maken we je aanmelding definitief. Mocht er iets zijn, overlegt u dan even met de penningmeester?

De jeugdcursus in 2024

De cursus is op vierwoensdagavonden: 26 juni, 3 juli, 10 juli, 17 juli
Om 17.45 uur verzamelen we bij de kantine op onze club en vanaf 18.00 - 19.00 uur is de cursus op het water.
De eerste avond krijg je uitleg waar je alles kunt vinden en welke materialen je kunt gebruiken. Zelf moet je zorgen voor kleding en schoenen die nat mogen worden, een setje droge kleding meenemen en een flesje water voor tijdens het sporten.
Wil je meedoen vul onderstaand formulier in.

Meer weten over de cursussen? Kijk op de volgende pagina’s

Kanovaardigheidlessen en workshops

Beginnerscursus