Jeugdcursus

Ben je 10 jaar of ouder, en heb je een zwemdiploma? Kom kanoën bij de Jeugdgroep!

Kom kanovaren!

Voor jongeren van 10 tot en met 18 jaar  is er een jeugdgroep die met elkaar gaan toervaren of deelnemen aan kanopolo training

Voor de beginnende kanovaarder starten we elk jaar een jeugd-kanocursus. In 4 lessen leren de jongeren alle facetten van het kanovaren. Het belangrijkste doel tijdens de cursus is genieten van het buitensporten!

De begeleiding van de cursus is in handen van ervaren kanovaarders die in het bezit zijn van het instructeursdiploma of hiervoor in opleiding zijn. Zij worden wekelijks geassisteerd door verschillende jongere kanovaarders. Alle begeleiders boven de 18 jaar beschikken over een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Heb je na de cursus de smaak te pakken, dan kun je  lid worden en het hele kano seizoen met de jeugdgroep meedoen om je vaardigheden te verbeteren. Je kiest dan voor toervaren of voor kanopolo (maar wisselen kan altijd).

Het kanoseizoen van de jeugdgroep begint als de meeste (team)sporten stoppen en loopt van eind april tot oktober. Een kano, peddel en zwemvest zijn te leen bij de kanovereniging.

Wat leer je tijdens de Jeugd-cursus?

Voorop staat het samen plezier hebben en genieten van het kanovaren. De lessen bieden we aan in spelvorm, steeds met aandacht voor verschillende vaardigheden van het kanovaren

Jeugd-Kanocursus (4 avonden)* € 45

*De kosten zijn inclusief het gebruik van het verenigingsmateriaal.

Wil je na de cursus blijven kanovaren meld je dan aan om lid te worden voor slechts €25,00 extra kun je blijven kanovaren en meedoen met alle activiteiten van de verenigingen.

Betaling kan alleen door overmaking op giro NL05 INGB 0007 7083 26 ten name van Kano Vereniging Waterwolf. Als de betaling is ontvangen maken we je aanmelding definitief. Mocht er iets zijn, overlegt u dan even met de penningmeester?

een extra jeugdcursus in 2023

In mei hebben we een jeugdcursus gegeven, maar we snappen heel goed dat er veel jeugd in de zomerperiode enthousiast wordt van sporten in en rond het water. Daarom bieden we in 2023 een extra jeugdcursus aan die start begin september.  We moeten nog even kijken welke dagen en tijden, maar wil je op de hoogte gehouden worden vul  het onderstaande formulier in!
Zo gauw er meer bekend over de jeugdcursus ontvang je van ons de informatie en aanmeldingsformulier.

Meer weten over de cursussen? Kijk op de volgende pagina’s

Kanovaardigheidlessen en workshops

Beginnerscursus