brandingvaren

"Het water was lauw tot koud. Goed ingepakt in wetsuits gaan we de confrontatie met de branding aan. Boten te water gelaten. De spatzeilen over de kuipen getrokken. De peddels het water in ... De eerste golf getrotseerd. Met de peddel in de golf gestoken trekken de eerste brandingvaarders zich door en over de golven heen, naar net achter de branding waar het wachten is op de eerste grote golf ..."

Als het weer en de golven mee werken trekken een kleine groep van onze leden graag naar het strand van Zandvoort om met een kajak te "surfen" op de golven.

Brandingvaren gaat om een ding; Helemaal naar het strand geduwd te worden op de snelste en langste golf terwijl het water onder je boeg wegscheert.

Als het weer en de golven mee werken trekken een kleine groep van onze leden graag naar het strand van Zandvoort om met een kajak te “surfen” op de golven.

Weten of het kan?

Leden die willen brandingvaren houden weersvoorspellingen goed in de gaten en laten per mail of app de andere vaarders weten of het door gaat. Wind, hoogte van de golven en stromingen zijn belangrijk voor een mooie ervaring in de branding. Wil je op de hoogte gehouden worden of heb je zelf plannen? Geeft dit door aan de instructeurs.

Meer weten over wat we precies doen? Kijk op de volgende pagina’s voor alle activiteiten

Toervaren

Kanopolo